ALLES OVER HARDLOPEN

Marathon trainingsboeken

Hoe verloopt zo'n eerste bestelling via bol.com?

1 Klik op het boek dat je wilt bestellen. 2 Klik "Bestel snel" of "In winkelwagen" als je nog verder wilt winkelen. 3 Klik op "Ga verder met bestellen". 4 Voer je adres gegevens in. 5 Maak een keuze uit de betaalmethode (het is mogelijk na aflevering te betalen). 6 Bevestigingen. 7 Populaire boeken die besteld zijn op een werkdag heb je de volgende dag al in huis.

Perfecte marathontraining door H. Steffny & Ulrich Praman

Paperback | 112 Pagina's | Centrale Uitgeverij | 2005
ISBN: 9044706225
Beschrijving:
Looptraining voor de 42,195 km-afstand - schema's voor uw persoonlijke recordtijd - de juiste voeding, kleding en schoene - speciale motivatietips.
Van gelegenheidsloper tot prof: iedereen wil zijn looppotentieel optimaal benutten, trainingsfouten vermijden en zijn loopstijl verbeteren. Deze gids laat in twaalf stappen zien hoe u zich door middel van training in een half jaar kunt voorbereiden op de marathon. Dit boek bevat antwoorden op sport-medische vragen en laat zien hoe u door realistische doelen te stellen een compact trainingsschema met succes kunt uitvoeren. Bewust voorbereiden: in kleine stapjes naar het grote doel.Met nauwkeurige trainingsschema's en voedingstips. De juiste uitrusting: alles over schoenen, kleding en accessoires. Blessures voorkomen, beter presteren door functionele oefeningen en een efficiŽnte loopstijl.


Challenge loop je eerste marathon door Bjorn Cocquyt

Paperback 157 pagina's | Lannoo | juni 2009
Beschrijving:
Geen jogger die er niet van droomt om ooit een marathon te lopen. 42,195 kilometer afleggen is een heldhaftige prestatie die je voor altijd bijblijft. Maar een geslaagd marathonavontuur kan niet zonder een doorgedreven voorbereiding. Die vind je terug in Challenge: loop je eerste marathon. In het boek staan doelgerichte loopschema's, tips van Belgisch kampioen Rik Ceulemans, voedingsadvies, vele interessante weetjes ... Zo verschijn je gegarandeerd in de beste omstandigheden aan de start. Dat kan in Brussel of Antwerpen zijn, maar evengoed in New York, Londen of Berlijn. Want ook de meest prestigieuze, mooiste en opmerkelijkste marathons zijn in het boek opgenomen.
Recensie:
In dit boek presenteert de Belgische marathonloper Rik Ceulemans een schema om de lezer op een verantwoorde manier voor te bereiden op zijn eerste marathon. Daarnaast bevat het boek tal van marathonverhalen, nuttige tips, weetjes en voedingsadvies. Het schema dat Ceulemans voorstelt, is doordacht en haalbaar. De voorbereiding worden gespreid over een jaar. Dat lijkt lang, maar om de focus te behouden worden er wel enkele tussendoelen gesteld, zoals het lopen van de Ten Miles en een halve marathon. De marathon uitlopen is het belangrijkste doel; de tijd waarin dat gebeurt, is van ondergeschikt belang. De nadruk ligt immers op het opbouwen van je conditie, en bij het trainen primeert dan ook niet het aantal kilometers dat je loopt, maar wel het aantal minuten dat je traint. Een degelijke en boeiende gids om de lezer op weg te helpen naar zijn eerste marathon, met vlotte teksten van Bjorn Cocquyt. Luchtige, overzichtelijke en kleurrijke lay-out op glanzend papier, verlucht met een groot aantal kadertekstjes, schema's, tabellen en kleurenfoto's. Tweekolommendruk, schreefloze letter.
(NBD|Biblion recensie, Redactie Vlabin-VBC)


Marathon lopen kan iedereen! door John Bingham

Paperback 271 pagina's | Deltas Centrale uitgeverij | februari 2010
Beschrijving:
Alles wat je als leek moet weten om een halve of een volledige marathon met succes te kunnen uitlopen
Iedereen kan een marathon lopen. U ook! Kijkt u ook altijd met respect en bewondering (en ook een beetje medelijden) naar de duizenden marathonlopers die, gekweld en in gevecht met zichzelf, voorbij komen lopen, op weg naar de magische eindstreep? En denkt u dan ook altijd 'Ik wou dat ik dat kon', meteen gevolgd door 'Maar daar ben ik niet voor in de wieg gelegd', 'Ik ben niet sportief genoeg' of 'Ik zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen'? Dan moet u beslist dit boek eens lezen. John Bingham, voormalig couch potato en nu overtuigd hardloper, en fitnesscoach Jenny Hadfield laten u zien dat een marathon lopen niet enkel voor halfgoden is weggelegd, maar ook voor gewone stervelingen (ja ook voor u!) een bereikbare droom kan zijn. In dit boek vindt u de moed om te gaan trainen, de wilskracht om door te zetten en de volharding om de ene kilometer na de andere te overwinnen. Met dit boek zet u alvast de eerste belangrijke stap op weg naar de finish.
Recensie:
Helaas kan niet 'iedere gewone sterveling' een marathon lopen binnen een redelijke tijd van bijvoorbeeld 5 uur, zonder schade toe te brengen aan zijn of haar lichaam. Vele mensen hebben niet de constitutie, het gewicht, de aanleg, het uithoudingsvermogen en sommigen onvoldoende tijd om er genoeg voor te trainen. Het boek is op-en-top Amerikaans. De twee auteurs laten 'gewone stervelingen' vragen stellen en zij beantwoorden die in de ik-vorm: 'Ik-Jenny' of 'Ik-John'. Het woord 'ik' is dus het meest voorkomende. Na een aanloop onder het motto 'Eerst denken, dan doen' en 'Ken uzelf', komen de trainingsadviezen. Er staan een paar wijze adviezen bij: train een heel jaar voor je marathon, geen 5 a 6 weken; voeg per week maximaal 10 % toe aan je totale trainingsafstand; wissel af om blessures te voorkomen: fietsen, zwemmen, roeien, aquajoggen. Er is ook een hoofdstuk over voeding, een ander over kleding, schoenen, inlegzolen en hartslagmeters. Dan komt de wedstrijddag: voorbereiding, verloop, de dagen daarna; hier staat veel overbodige informatie. Op het einde volgen trainingsschema's voor halve en hele marathon, eerst voor wandelaars, dan voor joggers. Vooral bedoeld voor de beginner. Met register.
(NBD|Biblion recensie, Drs. Jef Abbeel)



Stuur door