ALLES OVER HARDLOPEN

Conditie op peil houden

Vraag 92 Conditie op peil houden

Hallo Stef,

Dankzij het schema van jouw website heb ik de 7-heuvelenloop heel goed kunnen uitlopen. Het was voor mij de eerste keer dat ik een 15-kilometerloop heb gelopen.

Nu vraag ik mij het volgende af:

Jouw schema's gaan uit van een voorbereiding van 12 weken. Als nu de volgende loop verder weg ligt dan 12 weken, hoe hou ik dan zo goed mogelijk mijn conditie op peil?

Momenteel loop ik 1x per week een duurloop. Verder wissel ik af tussen interval, fartlek en een snelle duurloop.

Met vriendelijke groet,

Peter

Ons antwoord

Hallo Peter,

Bedankt voor je goede en nuttige vraag.

Zie de pagina: Trainingsschema aanpassen met de onderwerpen: blessure, ziekte, tijdgebrek, vakantie en eerder en later starten met een schema.

Wat je nu is prima. Je traint zo al je energiesystemen. Je moet wel voor aanvang van het nieuwe trainingsschema van 12 weken wel wat gas terugnemen. Bovendien train in de Algemene voorbereidingsperiode speciaal je duurvermogen. Om extra duurvermogen te trainen kan je ook de Algemene voorbereidingsperiode met een week of wat verlengen.

Zie ook: Vervolgschema.

Met vriendelijke groeten,

Stef


Stuur door