ALLES OVER HARDLOPEN

Wedstrijdvoorbereiding

Vraag 61 Wedstrijdvoorbereiding

Goedemorgen Stef,

Allereerst; leuke site, heb hem dan ook meteen opgeslagen bij mijn favorieten.

Ook ik heb een vraag rond wat ik dit weekend en ook reeds op andere 20km loopwedstrijden heb meegemaakt.

Deze zondag de 20km van Brussel meegedaan. Tussentijd na 10km, 49 minuten. Iets daarna ging het licht uit (of op zijn Belgisch, kwam de man met de hamer). Heb dan de afstand verder uitgelopen, de laatste km ging het terug iets beter. Finish 1h46m30s.

Ook lees ik dat het noodzakelijk is tijdens de wedstrijd de voedingstekorten aan te vullen met sportdrank, echter, deze zijn me al verschillende malen slecht bekomen.

De vorige week had ik op 13,4 km 1uur en 5 min gelopen.

Vragen: ben ik op de 20km te snel van start gegaan, zou het ook aan een energie tekort kunnen zijn, de benen willen nog maar de fut is er uit. Ik training door de week, meestal 3 keer 50min ŗ 1uur. Heel af en toe lukt het om 4 keer te trainen.

Je hebt waarschijnlijk nuttige tips.

Alvast bedankt,

Groeten uit BelgiŽ,

Dirk

Ons antwoord

Beste Dirk,

Bedankt voor je complimenten, altijd leuk.

Heb je deze pagina al gelezen? Voorbereiding.

Vooral het stukje over Koolhydraatstapeling. Mogelijk start je te snel: de aŽrobe energievoorziening heeft enige tijd (zo'n 2 ŗ 3 minuten) nodig om goed op gang te komen. Om de koolhydraatvoorraad te sparen loop daarom de eerste minuten van een wedstrijd niet te hard van stapel.

Doe je ook aan intervaltraining of vaartspel? Je lichaam gaat dan wennen aan het wedstrijdtempo.

In Nederland komen we ook de man met de hamer tegen: Spreekwoorden.

Groeten en veel succes/plezier

Stef


Stuur door