ALLES OVER HARDLOPEN

Trainingsschema beginner

Vraag 30 Trainingsschema beginner

Hallo,

Ik volg het Basisschema voor beginners, 3 x per week. Ik heb / had geen conditie, deed niks aan sport. Ben nu in 3e week en gaat goed.

Ik vraag me af of dit voldoende is om je conditie op peil te houden, of is dit eigenlijk toch te weinig beweging en dien je andere sporten er naast te doen.

Dank.

Eduard

Ons antwoord

Hallo Eduard,

De trainingen die je nu doet zijn voldoende om je conditie te verbeteren.

Zie ook de tips uit: Tips voor beginners.

Wanneer je een echte beginnende hardloper bent heb je het lekker gemakkelijk. Ook al train je nog zo langzaam of kort het heeft altijd een positief effect op je conditie. Doe het daarom de eerste twee maanden gewoon rustig aan. Ook ter voorkoming van blessures.

Omdat het goed gaat kan/mag je best wat langer lopen of twee weken overslaan.

Met vriendelijke groeten,

Stef

Vervolg vraag

Stef,

Nog even een vraagje over het Basisschema voor beginners.

Ik volg dat dus, 3 x per week, altijd neem ik 1 of 2 rustdagen er tussen.

Omdat ik voel dat ik nu wel in een bepaalde 'drive' kom en het bevredigend werkt, zou ik bijvoorbeeld wel dagelijks, of 4 of 5 keer willen lopen per week, het schema van die week dan wel aanhoudend.

Kan dat veilig denk je?

Dank. Eduard

Ons antwoord

Eduard,

Moet kunnen. Vooral omdat je geen enkel probleem heb met het volgen van het schema. Wel pijntjes in de gaten houden.

Goed idee om het schema te blijven volgen door het sneller af te werken. Ik had daar nog niet aangedacht.

Groeten,

Stef


Stuur door