ALLES OVER HARDLOPEN

Trainingsschema 10 km beginner

Vraag 249 Trainingsschema 10 km beginner

Geachte Stef,

Ik ga beginnen met het Trainingsschema 10 km beginner, nu heb ik twee vragen.

Vraag 1

Je hebt lange duurloop tempo 1 en duurloop tempo 2 en duurloop temp 2+. Hoe hard moet ik deze trainingen doen? 

Vraag 2

Interval extensief 8 x 2 (1) T 95%. Waar staat de T 95%? En 8 x 2 is 8 keer 2 min. neem ik aan?

Hartelijk dank!

Jan

Ons antwoord

Beste Jan,

Vraag 1

De duurlooptempo's (1, 2 en 3) in de Duurlooptabel zijn gebaseerd op percentages van de anaŽrobe drempel. Deze tempo's zijn berekend na aanleiding van je 10 km tijd. De looptempo's in km/uur staan boven in de tabel. Tempo 2 + : ietsje harder als tempo 2. Zie ook: Duurlooptraining tips.

Vraag 2

Inderdaad: 8 keer 2 minuten met 1 minuut rust.
95 % van je anaŽrobe drempel. Boven de anaŽrobe drempel begin je flink te verzuren. Het tempo van de anaŽrobe drempel kan je ongeveer een uur volhouden. 95% is behoorlijk je best doen. Zie ook: Intervaltraining tips.

Veel succes!

Met vriendelijke groeten,

Stef


Stuur door