ALLES OVER HARDLOPEN

Shinsplints

Vraag 236 Shinsplints

Hallo Stef,

Ik heb een vraag over scheenbeen blessure. Waarschijnlijk shinsplints?

Ik ben nu een half jaar aan het hardlopen, in het begin af en toe wel eens last van de binnenkant van m'n scheenbeen maar het ging op zich een heel tijd goed zonder dat ik daar echt last van had.

Nu heb ik vrijdag een wedstrijd gelopen en natuurlijk iets meer gegeven als dat ik normaal doe met een gewone training. Nu heb ik weer last van de binnenkant van m'n scheenbeen, moet ik nu echt denken aan Shinsplints of kan het ook gewoon spierpijn zijn?

Ik vind het ook niet zo moeilijk een week helemaal niet te trainen. Liever train ik gewoon lekker door (zo pijn doet het nou ook weer niet)

Met vriendelijke groeten,

Lisette

Ons antwoord

Hallo Lisette,

Ik denk inderdaad dat je aan beginnende Shinsplints moet denken. Ik doe altijd de volgende oefening als ik last krijg van Shinsplints doe ik de volgende oefening een paar keer op een dag. 5 tot 10 keer.

Oefening

Ga op de grond zitten. Span je voeten aan door je tenen naar je toe te brengen. Voor de afwisseling kan je bij het aanspannen je voeten je tenen naar buiten of naar binnen brengen. Je kunt ook de oefening versterken door met je ene voet de andere voet weg te drukken.

Duur: 10 sec. / 10 sec. rust / tot 10 herhalen.

Met vriendelijke groeten,

Stef


Stuur door