ALLES OVER HARDLOPEN

Scheenbeen blessure

Vraag 121 Scheenbeen blessure

Beste Stef,

Ik ben nu twee weken aan het hardlopen. Ik ben 1.70m en ik weeg 86 kilo, dus ben best zwaar en dus doe het heel rustig aan. Daarom heb ik het Basisschema ook gekozen omdat het rustig opbouwt.

Maar de pijn in mijn scheenbeen blijft. Ik heb speciale zolen die aangemeten zijn door een sportpodoloog. De pijn onder mijn voet is daarbij verholpen, maar mijn scheenbeen blijft pijn doen. Hoe lang duurt dit nog en wat zou ik anders kunnen doen om het te verhelpen? Als het zo doorgaat wil ik niet meer hardlopen, maar ik wil dit zo graag.

Alvast bedankt.

Saskia

Ons antwoord

Hallo Saskia,

Er staat op Runinfo het een en ander over scheenbeenblessure: Shinsplints.

Wanneer ik last krijg van m'n scheenbenen doe ik altijd de volgende oefening:

Ga op de grond zitten. Span je voeten aan door je tenen naar je toe te brengen.

Voor de afwisseling kan je bij het aanspannen je voeten je tenen naar buiten of naar binnen brengen. Je kunt ook de oefening versterken door met je ene voet de andere voet weg te drukken.

Duur: 10 sec. / 10 sec. rust / tot 10 herhalen.

Op een zachte ondergrond (gras bijvoorbeeld) hardlopen is minder belastend.

Met vriendelijke groeten,

Stef


Stuur door