ALLES OVER HARDLOPEN

Shinsplints blessure

Vraag 114 Shinsplints blessure

Beste Stef,

Ten eerste wil ik je zeggen dat je een prachtige site hebt gemaakt!!, ik kijk er bijna dagelijks op!

iIk loop bij een club 3 x per week best fanatiek (1.05 op de 10 e.m). Ik weeg 80 kg en ben 183 cm lang.

Ik krijg bijna ieder jaar last van een shinsplints, als ik mijn training opvoer naar 4 trainingen per week.

Shinsplints is een overbelasting blessure maar 4 x per week is toch niet echt heel veel! En net op het moment dat ik lekker ga moet ik weer 3 weken rust houden heb jij een idee dat ik dit probleem kan voorkomen?, ik koop ieder jaar braaf nieuwe schoenen (Nike Pegasus).

Ik wacht jou antwoord met smart af.

Met vriendelijke groeten,

Piet

Ons antwoord

Hallo Piet,

Bedank voor je complimenten, altijd leuk.

Er staat op Runinfo het een en ander over scheenbeenblessure: Shinsplints.

Wanneer ik last krijg van m'n scheenbenen doe ik altijd de volgende oefening:

Ga op de grond zitten. Span je voeten aan door je tenen naar je toe te brengen.

Voor de afwisseling kan je bij het aanspannen je voeten je tenen naar buiten of naar binnen brengen. Je kunt ook de oefening versterken door met je ene voet de andere voet weg te drukken.

Duur: 10 sec. / 10 sec. rust / tot 10 herhalen.

Met vriendelijke groeten,

Stef


Stuur door