ALLES OVER HARDLOPEN

Tips voor ontspanning

  • Spanningen horen bij het leven. Daar is tot bepaalde hoogte niets mis mee. Spanning heeft ook een motiverend effect.
  • Zoek afleiding in sport of hobby.
  • Zorg iedere dag voor rust momenten. Best lekker om even helemaal niets te doen.
  • Ook filerijden kan ontspanning geven. Uit onderzoek is gebleken dat de dagelijkse file voor vrij veel mensen een moment van rust en bezinning is.
  • Plan je werkzaamheden goed in.
  • Stel niet te hoge eisen aan jezelf. Neem dus niet teveel hooi op de vork.
  • Stel haalbare doelen. Elk behaald doel motiveert en geeft ontspanning.
  • Accepteer fouten van jezelf en van anderen. Niemand is perfect.
  • Van gemaakte fouten kan je ook leren.
  • Denk positief. Zo maak je lichaam gewoon minder stresshormonen aan.
  • Leer te luisteren naar je lichaam. En doe wat met de signalen die je lichaam geeft.
  • Als je teveel stress heb probeer dan de oorzaak te achterhalen en een oplossing te vinden. Alcohol, nicotine of eetbuien geven maar een tijdelijk oplossing.
  • Maak van een mug geen olifant.
  • Lichaamsbeweging zorgt voor stressvermindering.
  • Echt niet alles zit tegen.
  • Elk nadeel heeft z'n voordeel.
  • Krop frustraties niet op maar bespreek ze met andere mensen.
  • Zie ook: Tips om beter te slapen.


Stuur door