ALLES OVER HARDLOPEN

Looptips van de maand

Looptips voor mei

  • Hieronder enkele tips die verband houden met mei.
  • Omdat je op warme dagen (ook al training je niet) meer vocht verliest dan tijdens de wintermaanden moet je meer gaan drinken.
  • Drink minstens 1,5 liter vocht per dag. Koffie, thee en alcoholische dranken (niet meer dan twee per dag) mag je ook meetellen, ondanks dat je wat vaker naar de wc moet.
  • Voor meer info: Rekenmachine vochtverlies.
  • De lente is een prima moment om te beginnen met hardlopen. Voor loopschema's voor beginners: Hardloopschema's.
  • Koptelefoons en oordopjes voor hardlopen moeten lekker zitten, zweetbestendig en waterbestendig. Voor meer info: Hardloop koptelefoons en oordopjes.
  • Omdat het langer licht is kan je hardlopen en fietsen goed combineren.
  • Hierbij nog wat fietstips voor hardlopers.
  • De anaŽrobe fietsdrempel is ongeveer 5 slagen lager dan de anaŽrobe loopdrempel.
  • Hardlopers die gaan fietsen kunnen het beste gebruik maken van een licht verzet (zo'n 100 omwentelingen per minuut). Zie ook: Wielersportinfo.nl.
  • Hersteltrainingen kan je prima op de fiets doen.
  • Ook extensieve duurtrainingen op de fiets tot een uur kunnen helemaal geen kwaad.
  • Doe geen intensieve interval en intensieve duurtrainingen op de fiets. Het komt o.a. je looptechniek niet te goede.
  • Voor meer informatie: Hardlopen en andere sporten.


Stuur door